ДИСТАНЦІЙКА. «Титанік» чи SpaceX для української освіти?

Поделись с подружками :

БЕРЕЗЕНЬ МИНУЛОГО РОКУ СТАВ ТОЧКОЮ НЕПОВЕРНЕННЯ ДО ЗВИЧНОЇ ПОВНОФОРМАТНОЇ ОСВІТИ. ВЧИТЕЛІ У СТИСЛІ ДЕДЛАЙНИ АДАПТУВАЛИСЯ ДО СКОРОЧЕНИХ ПРОГРАМ І НЕЗВИЧНИХ ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМ. НАТОМІСТЬ БАТЬКИ З ГОЛОВОЮ ПОРИНУЛИ В НАВЧАННЯ СВОЇХ ЧАД, ВІДІРВАНИХ ВІД ЖИВИХ ОСВІТНІХ ДИСКУСІЙ. ВІДСУТНІСТЬ СОЦІАЛЬНОГО ФАКТОРУ ОСТАТОЧНО ЗНИЩИЛА ПАРОСТКИ ЗАЦІКАВЛЕНОСТІ ШКОЛЯРІВ ДО НАВЧАННЯ.


ОЛЕКСАНДР КОНДРАТЮК. Засновник Всеукраїнського освітнього центру ЗНО Setstud.

Ще більшої шкоди завдала неналежна комунікація в трикутнику вчителі-батьки-учні. Проблеми з інтернетом, тьма-тьмуща повідомлень, які неможливо вчасно переглянути, не те щоб розібратися, призвели до освітнього хаосу. Тільки уявіть: кожна десята сім’я досі не має доступу до діджитал. А тому вчасне виконання домашніх завдань і за-своєння нової теми в період карантину для багатьох – надзавдання.

Низька успішність у школі й провальні кампанії ЗНО – даність сьогодення. Дистанційка лише продемонструвала негнучкість і неефективність вітчизняної системи освіти.

Але як вивести її на новий рівень? Що стає на заваді грамотної цифровізації освіти? І як замотивувати дитину вчитися вдома?

Технології пріорітетніші за навчання

Ще задовго до першого локдауну ґаджети для молоді стали третьою рукою. Та що є основою такого патологічного союзу? Відповідь на поверхні: данина часу – розваги і цілковита візуалізація. Випадки, коли молодь замість уроку проводить час за стрілялками чи гонками, пірнаючи у вир віртуальної реальності і забуваючи вимкнути навчальну камеру в Zoom, – тривожний дзвінок. Тому деякі батьки і вчителі налаштовані проти діджитал. Старше покоління взагалі вбачає в цифрових девайсах ворогів, що відволікають дітей від навчання. Але проблема не в телефонах і комп’ютерах, проблема в мотивації!

Гасло «Навчання – це круто» – звучить ефемерно для сучасної молоді. Мало хто з дітей здатен осягнути, що штудіювання підручників у майбутньому стане запорукою стрімкого кар’єрного злету і визнання. На тлі Цукерберга, Роналду або ж Моргенштерна примус «вчись» не працює. Але про це згодом.


Правильні слова – запорука успіху

Спільне дозвілля – хороша основа для відвертостей. Ключ до поро-зуміння – бесіда з дитиною. Вкрай важливо пояснити, що блискавичний успіх медійних зірок – поодинокі випадки, і за ним стоїть титанічна робота. Усі люди різні і за характером, і за обдарованістю. Хтось, бідний з дитинства, підкорює фінансові вершини, а для когось навіть за ідеальних стартових умов несила втриматися на плаву. Не зайвим буде нагадати, що нові знання збільшують шанси стати багатим і знаменитим. Ще один важливий тактичний хід – грамотний контраргумент і приклад. Скажімо, той же Цукерберг хоча й не отримав вищу освіту, але завдяки своїм знанням вступив у Ґарвард і зміг створити всесвітньо відому соцмережу Facebook. Роналду, не маючи грошей на дешеві бутси, став багаторазовим володарем «Золотого м’яча», роками відточуючи філігранну техніку. А епатажному Моргенштерну вистачило клепки для вступу в педагогічний виш. А тому просто дивитися смішні відосики, слухати музику і уявляти себе володарем світу – щонайменше інфантильно. Та не варто такими різкими фразами «обрізати крила» дитині. Головне, пояснити, що вимушена дистанційка – не додаткові канікули, а нові можливості для саморозвитку. 

Мораль і діагноз

Дистанційна освіта – виклик, якого ніхто не чекав, але до якого мають бути готові всі. Головне – не просто контролювати дитину, але й бути для неї справжнім другом і мотиватором. Так само, як слово вбиває і окрилює, лише один додаток або відеоплатформа може кардинально змінити ставлення дитини до навчання. То чому б не скористатися перевагами сучасної епохи замість того, аби нарікати на недоліки?

Проте вибір за кожним із вас!
































Поделись с подружками :